Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Håndarbeidsskravla uke 17

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Håndarbeidsskravla uke 17

Ny uke

Opprinnelig skrevet av Kara Vis innlegg
    Det høres ut som om du har vært skikkelig produktiv Kreativ sjel Fikk du sydd noe idag?

Ikke så lett det der, Sammy Det er så lett å ta med litt til når man først er i gang med å bestille. Jeg har selv en regel om jeg bare får lov til å kjøpe stoff til konkrete prosjekter, men det hjelper jo ikke stort når jeg har langt flere prosjekter enn tid. Det har ihvertfall kuttet ned på det verst av "Jeg kjøper fem meter av denne, for den var så fin."

I dag har jeg øvd meg passpolerte lommer, både enkle og doble. Nå føler jeg at jeg har nok kontroll til å begynne på lommene på vesten. Håper jeg får tid imorgen
    Enig med deg, er lett å falle for fristelsen og ta litt i, eller kjøpe "bare fordi det er på tilbud" og "jeg finner sikkert noe å strikke/sy av dette". Jeg har ikke kjøpt et eneste nøste det siste 1,5 år eller så, uten at det har gått til et spesielt prosjekt. Har jobbet med å strikke opp litt garn jeg har hatt liggende. Denne bestillingen jeg la inn nå er kun til konkrete prosjekt jeg har planlagt, intet mer. Forteller meg selv at det er greit da

De lommene blir nok bra!
    <3 Alle av oss treng non gang nokka og hold sæ fast i. Om det er rett eller galt eller feil, har ikkje nokka å si.
    - "Gud hjælp mæ hjæm", Øyvind Elgenes

Jeg har mye garn liggende - ganske mye ull, og de har blitt liggende fordi guttene mine er blitt voksne og ikke bruker så mye strikket lenger. Dessuten greier jeg ikke å strikke så mye om gangen. Tror nok og at fargevalget kanskje er litt utdatert også

Nå har jeg sydd sammen buksen - det er linning og opplegg igjen. Satser på å ta det i morgen, og da greier jeg nok også å sy t-skjorten også
    Livet er herlig :lykke:

:sydame:: på Husqvarna Viking Huskystar, Janome MyLock 644D og Janome CoverPro 1000 :digger:

Og strikker :strikke: og hekler innimellom.

Comment

Angående garn har jeg levert 3 bæreposer til et bo og aktivitetssenter. De ble kjempeglade, og jeg ble budt inn på kaffe !!! Det varmet et håndarbeidshjerte. Jeg spurte også om de ville ha isoporkuler og ellers annet jeg hadde liggende........å ja vi tar alt du har var svaret. Nå har jeg funnet fram en perm full av mønster på forskjellig små-strikk og panduro-mønster på forskjellige ting. Herlig å gjøre andre glade og at det kanskje det blir brukt til noe, istedenfor at det skal ligge her !

Comment

Stoff-rester , så flott gjort av deg. Jeg avleverte llitt stoff til skolen jeg arbeidet for skolens økonomi tillater ikke mye matriell.
        I dag har jeg sydd en gammeldags skjorte hvor leggene er sydd på retten av stoffet. Den er sydd i supertynn voile, og jeg er kommet veldig godt i gang med en Felitze barnekjole. Har også designet et par kjolemønstre til barn som skal syes.
        Min hjemmeside

Syr, leser,jobber og koser meg veldig med familien min

Comment

Jeg skulle nok ha tatt en opprydding hjemme og gitt vekk noe garn jeg og. Det meste av det som ligger der blir nok aldri brukt av meg, nei

Du er så produktiv Evang, og den nye blusen din var veldig fin Husker du for noen år siden når Feliz-kjolen var skikkelig populær og ble sydd i utallige varianter? Jeg sydde en til tantejenta mi til 6-årsdagen hennes, og nå blir hun straks 11. Jeg har veldig lyst å en sånn til Bonusgullet, men det blir ikke i år. Satser heller på neste år
          Livet er herlig :lykke:

:sydame:: på Husqvarna Viking Huskystar, Janome MyLock 644D og Janome CoverPro 1000 :digger:

Og strikker :strikke: og hekler innimellom.

Comment

Jeg gav bort en stor kasse garn, stoffrester, knapper og liknende til barnehagen. Det er gøy å komme innom og se at det faktisk blir brukt

Jeg ble fornøyd med prøvelommene, så idag har jeg klippet ut alle delene i det ordentlige stoffet og nålet det på plass. Følte meg ikke helt klar for å sy det, så da tar jeg en pause for kvelden. Skal være tøffere imorgen!

Comment

Jeg er så stolt at jeg er sprekkferdig!! Jeg har klart å tegne av en toppene mine, som jeg selv syns passer bra, og da laget mønsteret til denne og fått sydd meg ny!
              Mamma til A okt. 2000, E jan. 2006, F juli 2013 og I feb. 2015 :forelsket:

:sydame:: på en bernette sublime Chicago 7 og Janome MyLock 990D

Comment

Chris, kjempegøy å klare å lage sitt eget mønster!

På formiddagen fikk jeg klippet tre barnebukser fra tre av mine. Buksene som blir brukt til omsøm er nesten tights fasong, så det var ikke mye stoff å gå på. Blir spennende om ferdig resultat vil passe til noen av barnebarna.

Comment

Chris så gøy!

Bildet: O lykke! Dette hentet jeg på en nærbutikk!
                  <3 Alle av oss treng non gang nokka og hold sæ fast i. Om det er rett eller galt eller feil, har ikkje nokka å si.

Comment

Her har jeg kommet litt videre i buksemønstertilpasningen. Og ikke minst har jeg sydd min første buksesmekk med glidelås. Godt dette er en prøve for det er ikke helt pent og glidelåsen er rød.
                    Lagde en kile inn i mønsteret bak så jeg fikk bedre plass til rompa.
                    Har sydd skrittsømmen litt krappere sving. Akkurat dette siste synes jeg er helt hokus pokus. Tenker at plagget skulle blitt trangere når jeg syr det mindre på en måte, men ikke sånn her. Sikkert noe med tredimensjonalt å gjøre.
                    Kanskje jeg burde lage en egen tråd for denne buksa? Som for anledningen er shorts
                    Jeg har tegnet inn enda flere forandringer som jeg skal gjøre før jeg setter på linning. Rød og grønn.

Comment

Thellewear Ser bra ut! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

Jeg klarte ikke å vente så lenge før jeg dukket inn i alt garnet jeg fikk i posten, så dermed er nå en myk genser i alpakka-mohair-silke på pinnene ^^

Comment

Dere er flinke, her foregår heldigvis litt ser jeg av både søm og strikk
                        En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Aktive, flinke og glade skapere

Jeg hadde sytreff hos meg på torsdag, og vi holdt på i 6 timer. Veldig sosialt og hyggelig, men målet mitt for dagen var å sy ferdig de fire lommene på vesten. Jeg tror jeg klarte å gjøre hver eneste feil som er mulig å gjøre med lommer! (bortsett fra å klippe feil, heldigvis, så det skal være mulig å redde). Jeg gikk og la meg uten en eneste ferdig lomme. Den ene har bare igjen å lukke selve lommeposen, men den som er verst er et stort hull som må sprettes opp igjen, og kanskje til og med repareres for hånd. Mistet helt lysten etter det
                          Men idag skal jeg prøve meg på nytt. Solen skinner og barna er glad, så da er jeg sikker på at det går mye bedre!

Comment

Working...
                          X