Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Håndarbeidsskravla uke 18

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Håndarbeidsskravla uke 18

Ny uke, og nye prosjekt?
    <3 Alle av oss treng non gang nokka og hold sæ fast i. Om det er rett eller galt eller feil, har ikkje nokka å si.
    - "Gud hjælp mæ hjæm", Øyvind Elgenes

Ja , min stedattera skal gifte seg på september . Jeg begynte å sy trekk til stoler. 82 stk 41 m stoff+ 250 m band
    Sist endret av jujspeak; 03-05-17, 05:52.
    Husqvarna Viking Designer Topaz 50
    Janome 744D
    Brother XR-36

Comment

For en jobb jujspeak ! Det er godt du har tid på deg og ikke trenger å ta alle på en gang.

I går fikk jeg endelig til lommene på vesten. De er ikke perfekte, og den ene sømmen endte jeg opp med å ta for hånd, men de er fine, og relativt rette. Denne uken starter bursdagskjøret (3 barnebursdager på rappen), så nå er alle sysakene ryddet bort og stuen vasket. Vi får se hva det blir til de nærmeste ukene.

Comment

jujspeak Oi, for en jobb ja! Blir bra da

Jeg har kun ett erme igjen på kosegenseren jeg la opp til i forrige uke. På bildet under holdt jeg fremdeles på med bolen. Kommer dog til å ta opp igjen alt til ermehullene, da jeg ikke ble helt fornøyd.. Rart å strikke med så tjukt garn, og tjukke pinner. Det går så fort sammenlignet med det meste annet jeg strikker :p
        <3 Alle av oss treng non gang nokka og hold sæ fast i. Om det er rett eller galt eller feil, har ikkje nokka å si.
        - "Gud hjælp mæ hjæm", Øyvind Elgenes

Comment

Det var litt av et prosjekt Juspeak Blir flott da, lykke til

Sammy, så søt genser, litt annerledes

I går måtte jeg bare gjøre noe for å komme ut av "sytørke de luxe" jeg forsøkte å gjøre ferdig en genser, det er ikke mye igjen, og jeg tror den blir både fin og behagelig, så aner ikke hvor denne vegringen kommer fra, jeg er til og med ferdig med det som er litt vanskelig, bare rein plankekjøring igjen.. ja ja

Men i går ettermiddag bestemte jeg meg bråfort, og tok symaskinen med ned til Meretes Atelier fordi jeg vet at det sitter noen der da og syr for "tepper som varmer" Dette har jeg uansett tenkt lenge på at jeg skulle være med på, så i går ble det.

Kjekt for symaskinen står igjen der nede, for i kveld er det jeg som har trommet sammen for å sy toalettvesker til "Søstre for søstre"
          Går mye på veldedighet nå, men det er jo bra, for det trengs.

Det ble 12 blokker på meg i går kveld, har kuttet til 24 + noen til om det blir nødvendig, så skal jeg bruke noe annet mellom blokkene for å roe ned mønsteret litt.
          Moro og holde på med.

Og stoffene er donert fra en butikk som heter Linærla, til dette formålet. Vi kan jo og selvsagt bruke egne stoffer, men det er jo litt flott å bruke det vi har fått som noen har donert. Og flotte stoffer var det også.
          En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Nå har jeg heklet 20 17. mai blomster, festet og klippet av trådene og dampet alle sammen. Nå skal jeg sy dem fast på nåler, så er de ferdig til å deles ut som premier. Det ble litt mer jobb enn jeg først så for meg, men de blir ihvertfall ferdig i tide.

Comment

åh Kara , det var nydelige Mai-blomster

Comment

Opprinnelig skrevet av TanteMarit Vis innlegg
                åh Kara , det var nydelige Mai-blomster
                Takk Nå har halvparten fått brosje-nåler på seg, og halvparten har fått hårnåler. Imorgen blir de overlevert til 17.mai-komiteen, så kan jeg stryke en ting av gørelisten min!

Comment

Smart å lage både nåler og hårspenner Mye jobb ja. Godt for alt som blir gjort da

Comment

Opprinnelig skrevet av TanteMarit Vis innlegg
                    Smart å lage både nåler og hårspenner Mye jobb ja. Godt for alt som blir gjort da
                    Ja. Jeg hadde egentlig tenkt å sette bare på hårnåler, men så var det to forskjellige gutter som så dem og ble lei seg da jeg sa det, så da lovet jeg å lage noen med vanlige nåler også. Gutter liker jo å pynte seg de og

Comment

Opprinnelig skrevet av Kara Vis innlegg

Ja. Jeg hadde egentlig tenkt å sette bare på hårnåler, men så var det to forskjellige gutter som så dem og ble lei seg da jeg sa det, så da lovet jeg å lage noen med vanlige nåler også. Gutter liker jo å pynte seg de og
                      Bra, ja de gjør jo det

Comment

Working...
                      X