Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Håndarbeidskravla uke 20

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Håndarbeidskravla uke 20

Ny uke og nye prosjekt hos noen

Ny uke og litt ferdigstillelse håper jeg her

Mannen sa seg fornøyd med ny skjorte, sydd i "oxfordpoplin" - 100%bomull. Den har vært ferdig siden sist uke, men han prøvde den raskt i dag.

Comment

Montering av kofte før 17.mai håper jeg

Comment

Og så trodde jeg denne var nesten ferdig. Dere hjalp meg med å velge svarte ermer for omtrent 2 måneder siden det er noe rart med innsnittene foran som må fikses. Og så tror jeg at jeg har lyst å applikere på en blomst, men er litt feig også

Comment

Skal si du har mye på gang Cinzite, flott skjorte, og lekker topp, og kofta er nydelig.
          En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Må vise mitt evighetsprosjekt også, det vokser stadig det også, de fleste er vant til å se meg med en bit av dette, omtrent som på det bildet av den lille biten. Men etterhvert setter jeg jo arbeidene sammen til større blokker, setter ikke alt sammen enda, for må se hvor jeg må putte inn enkelte biter til slutt sånn at det blir en sammenheng i hele teppet.
            Veldig gøy å holde på med, alt er håndsøm sydd over hexagon pappmaler.
            Hadde med en bit når jeg passet barnebarn i går, og da ble det 5 - 6 nye biter i bolken

Comment

mye på gang fordi jeg ikke blir helt ferdig med ting Har ikke blitt ferdig med vårkåpa min heller, og må innrømme at den nok ikke blir ferdig i vår. Den har fått skulderputer, og foret+belegg er sydd. Men nå er den pakket vekk fordi vi reiser en tur til Mallorca på torsdag. Tror jeg skal bli ferdig med en kjole før det, men kan hende det er optimistisk. Nå skal jeg sjekke hvor langt du er kommet på Austagder-bunaden - ser du har oppdatert tråden

Hyggelig at du liker kofta, jeg er ganske fornøyd så langt. Var litt skremmende å klippe opp uten å sy, men alle sier det går bra
              Sist endret av zincite; 15-05-17, 13:51.

Comment

Nydelige farger og kjempekoselig evighetsprosjekt også TanteMarit

Comment

Opprinnelig skrevet av zincite Vis innlegg
                  mye på gang fordi jeg ikke blir helt ferdig med ting Har ikke blitt ferdig med vårkåpa min heller, og må innrømme at den nok ikke blir ferdig i vår. Den har fått skulderputer, og foret+belegg er sydd. Men nå er den pakket vekk fordi vi reiser en tur til Mallorca på torsdag. Tror jeg skal bli ferdig med en kjole før det, men kan hende det er optimistisk. Nå skal jeg sjekke hvor langt du er kommet på Austagder-bunaden - ser du har oppdatert tråden

Hyggelig at du liker kofta, jeg er ganske fornøyd så langt. Var litt skremmende å klippe opp uten å sy, men alle sier det går bra
                  Ja, sånn er det jo her også, mye på gang på en gang

Høres veldig skummelt ut å klippe opp uten å sy først ja.. ikke engang et par rettsømmer? Risikerer du ikke at en tråd kan smette unna og laget et skjemmende hull da?

Takk, ja evighetsprosjektet er gøy

Comment

Opprinnelig skrevet av TanteMarit Vis innlegg
                    Må vise mitt evighetsprosjekt også, det vokser stadig det også, de fleste er vant til å se meg med en bit av dette, omtrent som på det bildet av den lille biten. Men etterhvert setter jeg jo arbeidene sammen til større blokker, setter ikke alt sammen enda, for må se hvor jeg må putte inn enkelte biter til slutt sånn at det blir en sammenheng i hele teppet.
                    Veldig gøy å holde på med, alt er håndsøm sydd over hexagon pappmaler.
                    Hadde med en bit når jeg passet barnebarn i går, og da ble det 5 - 6 nye biter i bolken
                    Det blir flott - men tar TIIIID!
                    Hilsen Sylke

Bloggen min: http://lysstreif.blogspot.no/

Comment

Opprinnelig skrevet av Sylke Vis innlegg

Det blir flott - men tar TIIIID!
                      Ja, men dette er et sånn arbeid som jeg nesten ikke vil skal bli ferdig, når jeg begynte, så jeg for meg en brikke, og kanskje en bordløper, men så likte jeg så godt å holde på med det at jeg gikk bort fra den planen, og utvider til teppe, og det kommer til å bli så stort som jeg gidder igrunn. er jo så kjekt når det er så lett å ta med seg, og jeg behøver jo ikke å dra på hele teppet, det går fint å bare ha med ei bunke hexagoner, og sy litt etter litt. Lettvint om jeg ikke har planlagt noe spesielt til symøter og slikt i lappeklubben, da har jeg alltid dette klart

Comment

Sannelig godt å se at noen er driftige.

zincite, nydelig kofte! Men klippe uten å sy?

tante Marit, kjekt med slike sekskanter. Greit arbeid å ta med seg. Fine farger du jobber med.
                        Jeg så et veggteppe med sekskanter laget av ei tysk dame. Hun hadde klart å sette sammen sekskanter i mange slags farger slik at det ble et landskapsbilde.

I dag har jeg fått strøket på noen hjerter som skal applikeres for hånd på noen glassbrikker. Det er lettvint arbeid å ha med seg. Og så har jeg hvertfall gjort litt syrelatert i dag i tillegg til alt hagearbeidet.

Comment

Jeg har strikket kofta i ren "ubehandlet" ull som skal tove nok på egenhånd. Fibrene i ulla fester seg sammen med "mothaker" slik at det skal gå fint. Jeg vasket en gang først for å gi ulla litt ekstra tovehjelp . Jeg tok ikke sjansen på å klippe før jeg hadde gjort det selv om jeg vet andre gjør det

Comment

Opprinnelig skrevet av zincite Vis innlegg
                            Jeg har strikket kofta i ren "ubehandlet" ull som skal tove nok på egenhånd. Fibrene i ulla fester seg sammen med "mothaker" slik at det skal gå fint. Jeg vasket en gang først for å gi ulla litt ekstra tovehjelp . Jeg tok ikke sjansen på å klippe før jeg hadde gjort det selv om jeg vet andre gjør det
                            åja, da skjønner jeg, når det er tova så henger det jo godt

Har lyst til å vise dere Lillegulla sin lille brikke som hun sydde for noen år siden nå, jeg sitter og blar litt i håndarbeidsbilder for å legge ut på fb et håndarbeidsbilde pr dag i ei uke, en utfordring jeg har fått. Og i den forbindelse fant jeg denne, veldig kul, hun satt og klippet og sydde og designet helt selv.
                            Og vips, det ble en fin blanding av det Finske og det Norske flagget. Og hun har jo sterk tilknytning til Finland også, så det passet jo bra.

Denne passer jo godt på denne tiden. Tenkte å bruke bildet i utfordringen på fb i morra. Litt som et hurra, og et aldri så lite motsvar til alle de snåle flaggdiskusjonene som florerer for tiden hi hi

Comment

Min store syoppgave i dag
                              Et 4 kantet skjerf som skulle være rødt. Fant et fint ganske tynn voile-bomull med litt ruteeffekt i vevinga.
                              Og så kunne jeg ikke dy meg for å sette en liten bit av ei 17.Mai bånd i et hjørne
                              Lillegulla som skulle ha klær i blått og hvitt og trengte et rødt skjerf.

Comment

Working...
                              X