Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Håndarbeidskravle uke 26

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Håndarbeidskravle uke 26

Jeg starter en ny håndarbeidskravle selv om jeg mest sannsynlig ikke får sydd noe denne uken. Men det kan jo hende at andre holder på med noe håndarbeid av et eller annet slag

Jeg har et par topper og en bukse som er ferdig klipt, men er usikker om det blir noe sying denne uken. Jeg holder på å forberede ferien samtidig som jeg rydder og vasker litt.
    Jeg har fri på torsdag, så det kan hende at jeg får gjort noe syrelatert da. Jeg har nemlig en niese som fyller året i slutten av juli, og jeg skal sy en jumpsuit/ buksedrakt til henne med korte ben (shorts). Har funnet fram et japansk bomullsstoff som jeg kjøpte på Mallorca for et par år siden. Det var ganske dyrt, men jeg tror det vil passe godt til det jeg skal sy Har også funnet et mønster, men må nok endre litt på det (noe jeg absolutt ikke er flink til )
    Livet er herlig :lykke:

:sydame:: på Husqvarna Viking Huskystar, Janome MyLock 644D og Janome CoverPro 1000 :digger:

Og strikker :strikke: og hekler innimellom.

Spennende syplaner Kreativ sjel Japanske bomullstoffer er ofte utrolig vakre. Noe med både textur og farge

Jeg syr fremdeles på uteputer, det tar litt tid, i går var jeg ikke så effektiv som jeg burde vært, hadde en plan om å bli helt ferdig i dag, Får se, det er de enkleste som er igjen da.
    Så håper jeg å få brukt mønstrene på bukse og topp etterpå
    En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Må bare melde, har ikke så mye igjen på putene nå, de to sitteputene som ble ekstra jobb på er begge helt ferdige, og ene ryggputa er helt ferdig, da har jeg ei lang ryggpute igjen som er godt påbegynt, og ei mindre ryggpute som ikke er påbegynt enda. Deilig å se framgang, og deilig å se at jeg regner riktig og beregner rett, trenger ikke å plukke opp eller endre noe.

Comment

Sydd tre t-skjorter, en pysj, en nattskjorte og shorts de to siste dagene. Måtte rekke op et erme jeg har strikket, men nå er feilen rettet opp
        Min hjemmeside

Syr, leser,jobber og koser meg veldig med familien min

Comment

Dere er flittige! Jeg syr ikke akkurat nå, men planlegger nye quiltedesign. Har laget meg en haug med småblokker i papir som jeg kombinerer til nye blokkdesign, veldig moro
          Hilsen Sylke

Bloggen min: http://lysstreif.blogspot.no/

Comment

Men Sylke, det er jo fantastisk å sitte å lage quiltemønstre Gleder meg til å se fler, og kanskje også sy noen av dem. De hjertene i skjul må jeg nok prøve meg på

Du er superflittig Evang

Jeg ble ferdig med alle putene i kveld, så har meldet til eieren at han kan hente i morra.
            Det er jo ikke så spennende, men skal ta bilder i morra i dagslys.
            Deilig å være ferdig med det. Så nå kan jeg prioritere sommertøy

Comment

Liten rapport her fra også.
              I dag har jeg klippet og sydd på tunika str 3 år og tunika til meg selv. Min tunika var ferdig, men så synes jeg den virker lengre framme enn bak når jeg har den på. Jeg klipper bare av opplegget, gjør den litt kortere framme og legger opp på nytt. Den ble også trangere i halsen enn jeg liker. Da har jeg litt å gjøre i morgen også!

Ellers kan jeg melde om en hage tilnærmet fri for ugress. Det er en fobigående tilstand!

Comment

Opprinnelig skrevet av Sydamo Vis innlegg
                Liten rapport her fra også.
                I dag har jeg klippet og sydd på tunika str 3 år og tunika til meg selv. Min tunika var ferdig, men så synes jeg den virker lengre framme enn bak når jeg har den på. Jeg klipper bare av opplegget, gjør den litt kortere framme og legger opp på nytt. Den ble også trangere i halsen enn jeg liker. Da har jeg litt å gjøre i morgen også!

Ellers kan jeg melde om en hage tilnærmet fri for ugress. Det er en fobigående tilstand!
                Et lite tips om tunikaen er trang i halsen, det kan være det er derfor den ikke faller helt riktig lengdemessig, så lurt å endre halsen før du retter opp nede.
                Så flink du er med hagearbeid -selv om det er som med det meste annet husarbeid- man må begynne på nytt når man er rundt.

Comment

Opprinnelig skrevet av TanteMarit Vis innlegg
                  Men Sylke, det er jo fantastisk å sitte å lage quiltemønstre Gleder meg til å se fler, og kanskje også sy noen av dem. De hjertene i skjul må jeg nok prøve meg på
                  Ja, det er moro å lage quiltemønstre Det eneste er at nå vet jeg nøyaktig hvilke farger jeg skal ha, og det er neimen ikke lett å finne rett nyanse. Har bestilt stoff og håper noe av det treffer. Kan dessverre ikke vise bilder, fordi jeg ikke vet hva jeg gjør med mønsteret når det er ferdig...
                  Det hadde vært så moro om du syr den hjertequilten!
                  Hilsen Sylke

Bloggen min: http://lysstreif.blogspot.no/

Comment

Jeg har sydd 3 t-trøyer en tunika til ei på 8 år, 3 shortser til gutt på 5 og har klipt 2 sing-letter og en langermet genser. Har dessverre ikke tatt noe bilde før overlevering !

Comment

Skal si du har vært effektiv Stoff-rester

Vi skal snart reise på ferie og jeg tenkte at jeg ville ha med meg noe hekletøy. Nå har jeg heklet på prøvelapper til den store gullmedalje, men greier ikke helt å bestemme meg
                      Jeg har vel for så vidt bestemt meg for den som er heklet med den tykkeste heklenålen og dermed den som er mest "hullete" og dermed ikke så kompakt. Jeg må ta en avgjørelse i dag tenker jeg, for jeg vil begynne på arbeidet før jeg reiser siden det gjør det lettere etterpå (telling og diverse )

:sydame:: på Husqvarna Viking Huskystar, Janome MyLock 644D og Janome CoverPro 1000 :digger:

Comment

Du har vært supereffektiv du også Stoff-rester , deilig og få gjort litt.

Jeg har omsider lagt fram stoffet til sommerbukse nå, dobbeltsjekket målene på mønsteret, endret et par noteringer

Kreativ sjel så nydelig heklemønster, om det blir litt store hull, så kan du fint fore den med f eks et silkestoff, eller et viskosejersey, eventuelt fore bare i singlet-fasongen og ha resten gjennomsiktig Blir spennende å se etterhvert

Comment

TanteMarit - jeg ønsker at det skal være litt luftig, og jeg har også tenkt tanken å ha en singlet under. Kanskje i hudfarge

Comment

I kveld har jeg sydd en til topp, denne gang med bårhals. Den ble akkurat sånn jeg ønsket det, og den skal bli med på ferie Kommer antagelig ikke til å få lagt den ut før vi er hjemme igjen

Comment

Det er kjekt å lese om aktiviteter på håndarbeidsfronten.
                              Stoff-rester, du har sannelig hatt fart på saks og symaskin.
                              tante Marit, tenker det er bedre å jobbe med bukse framfor store puter.
                              Kreativ sjel, veldig lurt å starte på hekleprosjekt før man reiser. Jeg har et lite strikkeprosjekt som også har krevd en del tankevirksomhet å komme i gang med.
                              Sylke, spennende med nytt quiltemønster. Du er god på det! Håper de bestilte stoffene passer.

I går jobbet jeg med en kjole til ni-åringen. Jeg tror det er noe galt med tvillingnåla jeg har brukt. Tråden bare ryker på den ene siden. Dersom det er tråden som er dårlig, så trodde jeg den skulle kunne ryke på begge sidene. Jeg må nok kjøpe meg en ny tvillingnål. Men det er ulempen med å bo noe usentralt. Tvillingnåler eller annet litt spesielt finnes ikke i butikkene her.
                              Så jeg valgte å sy fast halskanten med en liten sikksakk. Kjolen skal sendes med noen som skal på besøk til bl.a ni-åringen.

Comment

Working...
                              X