Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Håndarbeidsskravld uke 37

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Håndarbeidsskravld uke 37

Starter ei ny skravle for håndarbeidet og, jeg
    Har ei jakke liggende som jeg klippet på lørdag, men ikke har startet på ennå. Det blir nok ikke sydd så nye denne uken siden jeg får besøk av foreldrene mine, men min mor kan nok forklare meg det jeg lurer på
    Livet er herlig :lykke:

:sydame:: på Husqvarna Viking Huskystar, Janome MyLock 644D og Janome CoverPro 1000 :digger:

Og strikker :strikke: og hekler innimellom.

Jeg skal se om jeg får gjort ferdig en genser jeg starta på i vår....
    Tror den er perfekt å bruke nå, ikke for varm men dog, en langermet bomull-sak. og så er den full av elger eller reinsdyr eller noe slikt... he he
    En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Click image for larger version

Name:	IMG_20170914_123058.jpg
Views:	1
Size:	317,1 KB
ID:	1838995

Jeg syr poser, masseproduksjon! Fant ut at jeg måtte ha noe lettvint å komme i gang med. Av og til er det mangel på sylyst og da hjelper det noen ganger å finne noe enkelt å starte opp med.

Poser er veldig greie småpresanger eller gevinster. De passer til alle aldersgrupper og kan brukes til mye forskjellig.

Fem poser er ferdigsydd og åtte til er klippet. Greit å få brukt litt av stofflageret og så har jeg fått ryddet litt i noe motivstoff.

Comment

Så supre Sydamo ja de er kjekke til så mangt, alt fra gaveposer til sko eller skittentøy-poser i en bag, eller bare for småting... Lekkert med lin-pose hvis du f eks har laget noe spiselig å gi bort. God ide for å komme igang

Comment

Da fikk jeg deilig ull inn døra. God kvalitet!
          I dag har jeg sydd en sukkertøykjole til ei lita jente som har en noe stresset hverdag. Hun er fantasifull og kreativ, så jeg tror den paser bra. Stoffet jeg har brukt var en feilsending til meg, men de ville ikke ha det i retur. jeg har spekulert lenge på hva jeg skulle gjøre med det for det er ikke noe jeg selv ville kjøpt. Nå kom det til nytt, og det er jo bra.
          Jeg har også sydd en genser til sukkerungen.
          Min hjemmeside

Syr, leser,jobber og koser meg veldig med familien min

Comment

Et spørsmål herfra. Når skifter dere kniven under på overlocken? Synes min kutter dårlig, men fy søren å dyre disse knivene er da???

Comment

Opprinnelig skrevet av Stoff-rester Vis innlegg
              Et spørsmål herfra. Når skifter dere kniven under på overlocken? Synes min kutter dårlig, men fy søren å dyre disse knivene er da???
              Har ikke skiftet noen av knivene på min. Jeg vet jo at det er ikke vanlig at du skal behøve å skifte underkniven, den er for det første veldig dyr, og det er mer komplisert å bytte den.
              Men overkniven hender det jo at man kan bytte. om du har brukt maskinen lenge og mye, det er også litt forskjell på hvordan stoffer sliter på delene også, syr du i ren bomull holder den nok lengst, syr du hovedsaklig i fleece-stoffer kan den bli slitt før.
              Men som sagt underkniven skal vi helst ikke røre, med mindre du har skjært i nåler og fått ødelagt noe?

Har du byttet kniver tidligere? og hva sier egentlig manualen til maskinen din?

Comment

Trenger hjelp! Har tegnet av mønster til en raglangenser fra boka Sy til liten og stor, men skjønner ikke hva som er bak og fram på ermet? Er det den biten med spiss som skal mot bakstykket eller framstykket? Ikke fornøyd med mønstrene, flere feil og slik som her er det ikke markert hvilken del som skal mot hvilken...

Comment

Opprinnelig skrevet av liveling Vis innlegg
                  Trenger hjelp! Har tegnet av mønster til en raglangenser fra boka Sy til liten og stor, men skjønner ikke hva som er bak og fram på ermet? Er det den biten med spiss som skal mot bakstykket eller framstykket? Ikke fornøyd med mønstrene, flere feil og slik som her er det ikke markert hvilken del som skal mot hvilken...
                  Det var ikke så lett og svare på, uten å se delene, Men når du sammenligner bitene så er den siden som er høyest på ermet den som skal være bak.
                  Gensere er jo høyere bak enn foran, så også med raglansømmene. Håper det var til hjelp.

​​​​​​​Om vanlige ermer:
                  Når det gjelder ermer generelt, så er det samme "regler" der, den siden av ermetoppen som er lengst, og har slakest bue, skal være bak. Framme er buen litt krappere og gjerne litt kortere.
                  På plagg som ikke er veldig fasongsydd er ermetoppen lik både framme og bak, dette passer best til gensere med litt stor fasong, vid og kanskje litt hengende på skuldrene

Comment

ok, da tror jeg at den spisse høye delen på ermet skal være bak. takker og bukker for hjelpen

Comment

Nå som Sykroken er 10 tenker jeg litt på alle maskinene jeg har hatt. Og det er endel... Nå har jeg "bare" en symaskin og en babylock. Og jeg ser at jeg stadig oftere bare bruker symaskinen. Selv på stretchstoffer. Symaskinen har noen gode overlokcsømmer og de holder godt. OG det er sååå mye lettere å bytte farge. Ble nok ganske fristet av alle maskinene og mulighetene og glemte helt at mange av dem krever at du syr ofte og mye. Mange innstillinger å huske på fra gang til gang og det ble egentlig ikke noe lettere. Bare mye mer frustrert.

Ble med mye stoff hjem fra Oslo. Tok frem Baylocken, men den duret i vei i høyt tempo. Synes symaskinen er roligere og lettere å regulere tempo..

Comment

Ja, her har det jo også blitt litt ekstra maskiner ja, i løpet av de snart 8 årene jeg har vært her. Babylocken min bruker jeg jevnt og trutt, og alltid om jeg syr i stretch. Husker ikke alle innstillinger på forskjellige sømmer der, men har en veldig grei plansje i stiv papp som står klemt inn i ei hylle rett bak maskinen, så aldri no problem. Ellers er jo det meste automatisk på den når det gjelder trådspenning, så det hjelper godt.

Lurer på om ikke jeg snart burde lage meg et stort syrom oppe... med plass til å ha maskinene fremme. Får ta meg litt sammen som det så fint heter..

Comment

Working...
                        X