Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Håndarbeidsskravle uke 1 og uke 2, 2018

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Håndarbeidsskravle uke 1 og uke 2, 2018

Nytt år og nye muligheter
    Alin
    Syr forsvinnende lite. Bare en søm her og der , eller noen sting broderusk på Husqvarna Rose, D1 og snart Ruby, Babylock Evolve, og for manuelt håndlag.
    ?

Klipper klart til sykroktreffet i dag. Ingen planer om å begynne å sy. Har stavangergenseren på pinnene fortsatt. Er ikke ferdig med mønsterstrikkingen ennå, men nærmer med bolen som er ensfarget.
    Alin
    Syr forsvinnende lite. Bare en søm her og der , eller noen sting broderusk på Husqvarna Rose, D1 og snart Ruby, Babylock Evolve, og for manuelt håndlag.
    ?

Comment

Så langt er jeg kommet på stavangergenseren. Det er første gang siden ungdomsskolen at jeg strikker flerfarget på denne måten. Har holdt meg til maks striper... Så det går ikke så fort, men det går framover (eller nedover her da...)
      Alin
      ?

Comment

Du strikker ovenfra og ned? Jeg har virkelig fått sansen for den veien å strikke på. Kommer til å gjøre det med alle prosjektene fremover.

Comment

Nydelig genser Alin.

Det er litt dårlig med info når det gjelder dette Sykroktreffet, når er det egentlig, husker du datoen?
          En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

liveling , ja første gang jeg strikker ovenfra og ned, så spent på om jeg får til dette med deling til erme. Jeg har likt å strikke raglanerme, så det har jeg gjort mest.

TanteMarit Sykroktreffet er 12-14. Januar på Tromøya.
            Alin
            ?

Comment

I morgen blir det sying av grønnsaks-og fruktposer. Har kjøpt ostelerret fra s&s og det virker stødig selv om det er tynt.

Comment

Jeg sitter og strikker på et par votter etter egen ide og med restegarn i forskjellige alpakka, silke og ullkvaliteter. Pinne 2,5 og så tester jeg ut litt modigere fargesammensetninger enn jeg pleier. Det passer på sofaen mellom litt hosting og harking mens formen stiger.

Har funnet frem et bomullsstoff og et blusemønster som jeg har tenkt å leke litt med for å sy en skjortekjole, men tror nok heller den får bli nærmere nevnt på neste ukes håndarbeidsskravling

Comment

Opprinnelig skrevet av Alin Vis innlegg
                  liveling , ja første gang jeg strikker ovenfra og ned, så spent på om jeg får til dette med deling til erme. Jeg har likt å strikke raglanerme, så det har jeg gjort mest.

TanteMarit Sykroktreffet er 12-14. Januar på Tromøya.
                  Takk, ja skal absolutt prøve og få med et besøk der iallefall. Burde absolutt sydd også, men vet at helsa ikke holder til akkurat det nå, -ikke lommeboka heller.

Jeg er straks ferdig med min "nyttårs(rakett)" ikke i ordets egentlige forstand, men nyttårsaften satt jeg å sydde meg litt over i det nye året sammen med pusene. Har sydd trekk til ei kurv, som skal brukes som skittentøykurv. så trekket har "ører" til å tre over hankene og brette ned, og når tøyet skal til vask, løfter jeg bare opp innerposen, ellrer trekket og bærer det ned i hankene. Lettvint og kjekt. Men mangler bare å sy kantbånd inni håndtakene slik at de blir litt holdbare.

Det er sterke turkis og sorte stoffer, litt fargerush, derfor jeg kaller den nyttårsraketten min, i tillegg til sytidspunktet da....
                  Blir ikke bilde før den er helt ferdig.
                  Blir nok ikke før i løpet av helgen.
                  En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Det ække lett bestandig. Min Aurora Prøvedukke har jo lagt på seg og blitt for stor til at mine klær passer (!). Men nå skal hun bli storesøster eller kanskje til og med pensjonist. Jeg har nemlig bestilt Prymadonna regulerbar i passende størrelse. Ophelia Prøvedukke (som bor hos min søster) er for tynn, så hun må legge på seg - her ser dere arbeidet med dette på gang, det er ikke helt ferdig ennå.
                    Ricky
                    -------------------------------
                    Syr på Bernina Aurora 440 QE, Bernina Activa 230 PE, Bernina 1300DC over/cover og Husqvarna Sapphire 870 - og nå også en gammel Bernina 1130, samt en Bernina Record 730 fra 1968 på hytta.

Comment

Veldig uskikkelige prøvedukke du har Ricky! Må stramme henne opp litt
                      Har prøvd å sy grønnsaksposer av skinkelerret (ostelerret) fra s&s, det var altfor tynt. Kommer til å rakne etter kort tids bruk... Så på vekt på en annen type tettere bomullsstoff og det var ganske lett pr. meter. Så skal bestille det

Men den var supert til å pakke inn osten i! Og sikkert drfor det heter ostelerret..... Skal teste å pakke inn grønnsaker også

Comment

Jeg blir nysjerrig her, liveling. Muligens et dumt spørsmål, hva slags ost er det du pakker inn i ostelerret og hvorfor?

Ricky, ser ut som et morsomt prosjekt å fete opp prøvedukka, sikkert lettere enn å slanke den andre.

TanteMarit, høres flott ut med turkis og svart sydd sammen til skittentøypose.

Jeg vet at jeg er rar! Jeg lager julekort som jeg skal bruke om ca 11 mnd. Målet er å lage 30 kort og nå er jeg halvveis. Vi har vanligvis laget julekort med et eller annet morsomt bilde av oss selv. Men så kjente jeg at jeg ønsket å gi bort noe som skiller seg ut fra alle andre. Veldig moro å mikse bomullsstoff, filt, papir og annet tilbehør. Det blir litt skakt og rufsete, langt fra perfekt.

Leser her om strikking av genser ovenfra og ned. Det har jeg ikke prøvd, tror jeg. Følger du, Alin, ei oppskrift eller strikker du ut fra eget hode?

Spennende vottestrikk du holder på med, zincite. God bedring til deg.

På strikkefronten er jeg nå ferdig med 6 oppvaskkluter, altså slanket vekk tre nøster med bomullsgarn. Ikke veldig kreativt, men herlig strikketøy når jeg ser tv.

Comment

Sydamo Jeg bruker oppskrift. Er ikke dreven nok til å strikke uten, dessverre. .
                          Strikker denne
                          Settet består av: DROPS genser i “Alpaca” strikket ovenfra og ned med rundfelling og flerfarget mønster på bærestk. Lue i “Alpaca” med flerfarget mønster. Str S - XXXL
                          Alin
                          ?

Comment

Hva slags ost, all slags ost kan pakkes inn tror jeg. Kanskje ikke de bløte. Jeg har sett på bilder at fersk ost pakkes inn i lerret for at mysen skal renne ut. Siden jeg nå har noen meter til overs må jeg finne andre bruksområder. Og ost er nok ypperlig selv om den er ferdig modnet...

Comment

Liten "advarsel" til oppskriften jeg lenket til: dersom du virkelig ikke liker å strikk usymetrisk mønster, så er ikke dette noe for deg. Jeg merker jeg er litt opphengt i det, så jobber med med selv for å overse det. F.eks annenhver maske strikkes i to farger (blir striper nedover) Hver syvende rad kommer det 2 like masker mellom stripene. Det kan være ulikt masketall mellom motivene også.
                              Vises ikke spesielt godt ferdig strikket, men litt småfrustrerende mens jeg strikker det. At det ikke er likt...
                              Alin
                              ?

Comment

Working...
                              X