Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Håndarbeidsskravle uke 3 og 4.

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Håndarbeidsskravle uke 3 og 4.

Siden vi alt har kommet til torsdag, så heiv jeg på ei uke til. Håper det er greit.
    Alin
    Syr forsvinnende lite. Bare en søm her og der , eller noen sting broderusk på Husqvarna Rose, D1 og snart Ruby, Babylock Evolve, og for manuelt håndlag.
    ?

Jeg har funne fra stavangergenseren igjen. Snart ferdig med mønsterstrikket og skal da dele av til ermer og bol. Det er litt skummelt siden jeg aldri har gjort det før på den måten.
    Som dere ser, er det litt trådfesting også. Jeg vil prøve å gjøre litt av de etterhvert, så jeg ikke sitter med alle til slutt. Har tatt 5-6cm allerede, så har begynt.
    Alin
    Syr forsvinnende lite. Bare en søm her og der , eller noen sting broderusk på Husqvarna Rose, D1 og snart Ruby, Babylock Evolve, og for manuelt håndlag.
    ?

Comment

Flott du starter skravletråden, Ja, tror det passer fint med 2 uker i slengen.

Utrolig flotte farger i den genseren, gleder meg til å se den ferdig.
      En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Nydelige farger Alin, men misunner deg ikke trådfesten

Jeg har sydd inn 2 knapper i skjorte til mannen - og har 9 igjen som skal inn i dag. Knappesying er ikke min største glede eller talent. Jeg har prøvd med maskinen men synes ikke de sitter godt nok fast. Så da blir det for hånd. Jeg blir vel flinkere med trening?

Jeg holder på med et par strikkevotter etter eget mønster, en genser til mannen og en genser til min nieses nyfødte gutt
        Og jeg har begynt på en skjortekjole til meg selv. Skulle gjerne hatt litt mer tid... Føler litt sånn at jeg gjerne skulle stoppet verden mens jeg kom meg litt videre
        Attached Files

Comment

For noen flotte prosjekter dere har på gang
          Alin - den genseren din blir fin, men kjedelig med alle trådene som skal festes, så jeg skjønner at du vil feste de litt etter litt
          Å sy i knapper er ikke så galt syns jeg, zincite, men å sy knapphull derimot er pyton!! Skjorten til mannen din ser helt super ut

I går sydde jeg ferdig 2 siklesmikker som var ferdig klippet. Ellers har jeg nettopp fått bestilling på ei lue og et pannebånd, og om ikke lenge skal jeg ta fram strikkemaskinen og strikke et babyteppe. Inni hodet mitt vil jeg også strikke meg ei jakke eller to samtidig siden det går så fort, men jeg tviler på at det kommer til å skje Jeg jobber nemlig så utrolig sent og bruker generelt lang tid på alt jeg lager, så bonus hvis det blir
          Livet er herlig :lykke:

:sydame:: på Husqvarna Viking Huskystar, Janome MyLock 644D og Janome CoverPro 1000 :digger:

Og strikker :strikke: og hekler innimellom.

Comment

Denne uken ble jeg ferdig med en genser til datteren min. Strikket først en for kjæresten til sønnen - den var grå (som på bildet), men med brunt mønster. Datteren min likte den så godt, at jeg måtte strikke en til henne også, men hun ville ha vinrødt mønster

Comment

Kreativ sjel jeg har hatt kaffebesøk av mor, og fikk beskjed om at hun hadde gjerne sydd i knappene om hun hadde blitt bedt om å ta med fingerbøl. Det skal jeg huske til neste gang Så spennende med strikkemaskin, alltid godt med både tepper og jakker. Nesten godt å lese at det ikke bare er jeg som jobber sent. Selv om jeg synes du virker effektiv.

Skjorta er ikke så verst, men det er veldig stivt og tykt stoff. Samtidig så ville han ha den slik. Vi får se hvordan det fungerer. Jeg bestiller i alle fall ikke mer av stoffet før han har testet den.

Så flott genser Strikkefia - jeg forstår godt at datteren din la inn bestilling.
              Sist endret av zincite; 19-01-18, 14:03.

Comment

Flott skjortesøm zincite, kan jo være godt med litt kraftig skjortestoff nå om vinteren, varmer vel litt bedre

Så kjempenydelig genser du har strikket Strikkefia , nydelig mønster og farger.

Kreativ sjel, du er flink til å få ting gjort selv om du bruker litt tid på det du lager. Lykke til med strikkemaskinen.

Jeg har fått sånn "frys-aktivitet" for tida, ikke akkurat det at jeg fryser, for har det godt og varmt inne, men alt står liksom stilt, får egentlig ikke gjort noe. Det har snødd i dag også så det er det som blir gjort her, snøskuffing... Tenker mye på alt jeg skal gjøre da, og slår på symaskinen med tanke på å få startet å sy, men ender opp med å slå den av igjen... Vinterdvale kanskje? ​​​​​​​

Comment

Takk for at du synes jeg er effektiv zincite
                  For en nydelig genser Strikkefia. Flott datter også
                  Jeg har det nok litt som deg for tiden, TanteMarit. Jeg har lyst å sy, men når kvelden faller på har lysten forduftet. Håper jeg får til noe ila helgen
                  Livet er herlig :lykke:

:sydame:: på Husqvarna Viking Huskystar, Janome MyLock 644D og Janome CoverPro 1000 :digger:

Og strikker :strikke: og hekler innimellom.

Comment

Jeg er på syhelg sammen med flere andre damer i det lokale quiltelaget. Vi låner en av skolene i distriktet, pakker symaskiner og sysaker i bilene og syr og skravler. Det er både hyggelig og inspirerende.

Jeg har kjøpt meg ny symaskin. En bernina overlock. Den er det jammen moro å sy strechstoffer med! Nå har også gutten min lyst på pysj, så det skal jeg sy til han i helga.

Comment

Utrolig gøy med syhelg, frustrert . Kos deg masse og gratulerer med overlock.
                      Alin
                      ?

Comment

Gratulerer med overlockmaskin frustrert , ja veldig artig å sy jersey med overlock Og veldig gøy og være på sytreff. Det har vi også i lappeklubben jeg er med i, og det er supert
                        Tør nesten ikke å si det, men planlegger å kaste meg over maskinen etterpå Håper jeg holder det nå. he he

Comment

Så flott skjortesøm! Og genser som er ferdig! Jeg skal også igang med skjortesøm. Må bare bli ferdig med alle andre prosjekt først...
                          Høres artig ut med sytreff. Skulle fått igang noe slikt her jeg bor
                          Sist endret av liveling; 20-01-18, 19:49.

Comment

Holder på med en genser til meg selv. Bruker koftemøsnter fra Klompelompe. Har i mange år brukt lilla, rosa og grått. Nå har jeg begynt med mer jordfarger. OG det er så artig å strikke overfra og ned! Passer meg så godt.
                            Sist endret av liveling; 20-01-18, 19:48.

Comment

Her er det syhelg to ganger i året. Det er veldig bra. Jeg prøver å få med meg en av dem. Det er bare da jeg virkelig prioriterer å sy. Jeg prøver nå å bli ferdig med noen flere blokker til et slumreteppe i lappeteknikk og så har jeg sydd ferdig en pysj.

God natt og fortsatt god helg.

Comment

Working...
                              X