Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Håndarbeidsskravla uke 5 og 6

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Håndarbeidsskravla uke 5 og 6

Ny(e) uke(r)! Mye nytt og spennende på gang hos dere?

Jeg begynner å nærme meg to nøster strikket på babyteppet jeg la opp til, drøye 26-27cm langt. Syns det går litt treigt, men samtidig kjenner jeg at det er fint med et prosjekt jeg kan kose meg med over tid. Strikkes i en lys beige farge
    <3 Alle av oss treng non gang nokka og hold sæ fast i. Om det er rett eller galt eller feil, har ikkje nokka å si.
    - "Gud hjælp mæ hjæm", Øyvind Elgenes

Jeg har sydd meg en tunika. Trenger veldig til en fornyelse av klær, men gidder ikke gå i butikker på jakt etter noe som faller i smak.
    Ellers er jeg mest i strikkemodus. Genser med raglanfelling, er ferdig med bol og et halvt erme til gutt 8 år.

Comment

Hei, hei
      Jeg har noen småting jeg skal sy før jeg går i gang med et babyteppe, jeg og. Men i motsetning til Sammy skal det strikkes med maskin. Jeg har bare ikke skuldre til å strikke noe stort som tar lang tid. Da må jeg bare strikke litt og litt, og da ville det tatt uhorvelig lang tid! Jeg hentet maskinen i går, og fant også et annet garn i håp om å få strikket en genser til meg selv

Sydamo - du er alltid så snar i vendingen du. Misunner deg det
      Livet er herlig :lykke:

:sydame:: på Husqvarna Viking Huskystar, Janome MyLock 644D og Janome CoverPro 1000 :digger:

Og strikker :strikke: og hekler innimellom.

Comment

Så bra det er gang i ting og tang.
        Jeg har et påbegynt sengeteppe på gang, i lapper, i såkalt stripeteknikk. Har kommet et lite stykke, men så var det stopp. Teppet er i samme stil og noenlunde fargevalg som et jeg har sydd for lenge siden. Må finne på noe så det blir annerledes da.. Liker ikke når de blir for like
        Og så har jeg mange planer da... Men det går litt tregt så får bare se når det blir
        En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Teppet ditt blir flott TanteMarit

I går fikk jeg sydd disse putene jeg skal gi til prematur avdelingen på sykehuset. Nå har jeg igjen å fylle de med plastgranulat og sy igjen hullet. Da kan jeg levere de på mandag før jeg går på kveldsvakt
          Ellers strikker jeg fortsatt på dukkekjolen. Det blir ikke så mange omgangene hver dag, så det tar litt tid
          Livet er herlig :lykke:

:sydame:: på Husqvarna Viking Huskystar, Janome MyLock 644D og Janome CoverPro 1000 :digger:

Og strikker :strikke: og hekler innimellom.

Comment

Så gøy og få ferdig et slikt prosjekt Kreativ sjel håper du legger ut bilde av resultatet

Her er husblokkene, den bunka jeg vant på siste lappeklubbmøte, jeg var der ikke da, så jeg fikk dem først i går. Ingen av lappene var mine egne.
            Blir gøy å tenke ut en artig måte og sette dem sammen på da Disse er jo kun montert med nåler på et stoffstykke for å vise
            Sist endret av TanteMarit; 01-02-18, 15:52.

Comment

De husblokkene der, TanteMarit, var knallfine! Misunner deg litt å være medlem av en quilteklubb. Blir spennende å se hva du gjør videre med dem.

Etter at jeg ble ferdig med storskjorta i dag, sydde jeg to bagasjelapper som skal være en liten ekstrapresang til et ektepar som blir 60 og 65. De ønsket seg penger til en reise. Tenker vi putter pengene inni hver sin bagasjelapp.

Dagens sylyst var ikke oppbrukt med dette. Jeg fant fram to isbokser fulle av lapper på 4x4". Lapper i glade farger ble til en løper. Skal legge ut bilde etterhvert.

I går hadde vi en morsom opplevelse med fjerning av sting. Kirurgen som sydde igjen hånda mi etter operasjonen, hadde forklart meg hvordan hun sydde. Dermed var det bare å klippe av knuten i den ene enden og dra i den andre. På et sekund var stingene tatt! Slikt må da ei sydame fikse selv, ikke sant?

Comment

åh Sydamo , samme slags sting fikk jeg når jeg fikset et arr på halsen. Det er nesten helt usynlig nå, veldig artig, ja slikt skjønner vi oss på.

Bagasjelapper med tilskudd til reisekasse inni var en super ide.
                Skal si du har sydd masse for tida.
                Ja, en quilteklubb er gull verdt å være med i. Mange gode ideer og superflinke damer som gjerne lærer fra seg. Har du sjekket om ikke det kan befinne seg en quilteklubb eller lag i ditt nærmiljø? De finnes jo stort sett over hele landet.
                Om det ikke finnes, så er det en god ide og melde seg inn i en av lappesidene på facebook. Der kan du rope ut at du gjerne vil ha sy-venner. Om du har en quiltebutikk i nærheten, så snakk med dem, de kjenner jo andre quiltedamer, kanskje dere får i stand noe et sted.

Her hos oss har vi jo lappeklubben en gang pr mnd. I tillegg har vi gruppert oss litt slik at jeg er med i to andre smågrupper med rundt 6 - 8 medlemmer i hver. Den ene gruppa flytter vi oss rundt til hverandre, det går på omgang altså, og i den andre sygruppa møtes vi på syatelieret hos min svigerinne, Hun har en kjellerleilighet i huset som hovedsaklig blir brukt til å sitte og sy. Veldig koselig. Jeg har også blitt invitert til enda ei sånn lita gruppe, som skal være fast hjemme hos ei som er pensjonist, det blir formiddag-midt på dagen. Så det er et stort lappeklubb-miljø her, og det er fantastisk trivelig. Kan absolutt anbefale deg og enten finne noe som eksisterer, eller start opp med noe selv. Lappedamer finnes overalt. .)

Comment

Her er NQF sin oversikt over quiltelag rundt omkring i Norge.

https://www.nqf.no/lenker/

Comment

Håper også på bilder av både puter og bagasjelapper Gøy å se det dere driver med!
                    Kule husblokker og sengeteppe, TanteMarit !

Jeg fikk garnet jeg bestilte for noe dager siden i posten i dag, og nå prøver mitt beste med å motstå fristelsen til å begynne på sommertoppen min. Usikker på om jeg jeg klarer å la det ligge gitt..
                    <3 Alle av oss treng non gang nokka og hold sæ fast i. Om det er rett eller galt eller feil, har ikkje nokka å si.
                    - "Gud hjælp mæ hjæm", Øyvind Elgenes

Comment

Opprinnelig skrevet av TanteMarit Vis innlegg
                      Her er NQF sin oversikt over quiltelag rundt omkring i Norge.

https://www.nqf.no/lenker/
                      Jeg kikket gjennom oversikten her. Visste egentlig svaret på forhånd. For noen år siden var jeg på noen quiltemøter i nærmeste by tre mil unna. Det er tilnærmet lik null bussforbindelser på kveldstid. Med en mann som jobber skift og er avhengig av bil, så ble det for innviklet for meg.
                      Ei stund var vi 4-5 personer som møttes i et lokalt quiltelag, men det var i grunnen nesten bare jeg som drev med quilting. Ellers gikk det i brodering, noen ganger strikking, pluss mye skravling. Koselig, men fikk ikke mye inspirasjon der.
                      Så jeg er veldig takknemlig for inspirasjon jeg henter her i forumet! Finner mye på nettet også. Men det blir ikke mye bytting av røde stoffer eller husblokk-utfordringer. Så slik er det med den saken!

Comment

Jeg ser den Sydamo Kanskje jeg skal gi deg en utfordring, må bare tenke litt og finne på noe gøy først

Comment

TanteMarit, du er ei snill dame, men du trenger ikke bruke energi på å finne på noe. Men nyt litt ekstra fra meg også når du går på neste quiltemøte!

I dag har jeg sydd om ei herre t-skjorte str xxl kjøpt for en billig penge på en Lidl butikk i Kroatia. Nå er det en kortermet tunika til meg selv. Det gikk greit å bruke hals åpningen og skuldersømmene. Ermene ble klippet ut og brukt på nytt. Jeg måtte klippe vekk en god del i sidene og erme utringningen. Veldig fornøyd med resultatet.

Nå ligger ei dongeri skjorte etter min mann klar for omsøm. Den er utslitt i nakke og ermelinninger. Jeg har funnet fram stoffene jeg vil bruke.

Comment

Veldig spennende Sydamo , du er jammen en racer på omsøm altså, der er du inspirator iallefall

Comment

I dag har jeg skonert ei bukse som jeg syntes var litt for kort, det ble bra.

Og så fant jeg en morsom kjole i en bruktbutikk og den var akkurat passe hadde det ikke vært for at kjolen blir for kort på meg som er lang. Nå har kjolen bli ennå kortere og har blitt en genser med en bred linning nederst. Her er nå- og førbilde.
                              Sist endret av Ricky; 04-02-18, 11:13.
                              Ricky
                              -------------------------------
                              Syr på Bernina Aurora 440 QE, Bernina Activa 230 PE, Bernina 1300DC over/cover og Husqvarna Sapphire 870 - og nå også en gammel Bernina 1130, samt en Bernina Record 730 fra 1968 på hytta.

Comment

Working...
                              X