Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Håndarbeidsskravle uke 7 og 8

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Håndarbeidsskravle uke 7 og 8

Ser at Sammy startet ny uke i forrige håndarbeidsskravle. Kanskje TanteMarit kan flytte hennes innlegg over hit?

Jeg skal strikke meg en genser på maskinen, og har funnet ut at kanten nede på bolen og ermene skal strikkes i et hullmønster. Det skal jeg gjøre for hånd. Får inderlig håpe at jeg har nok garn
    Livet er herlig :lykke:

:sydame:: på Husqvarna Viking Huskystar, Janome MyLock 644D og Janome CoverPro 1000 :digger:

Og strikker :strikke: og hekler innimellom.

Finner ikke det jeg Kreativ sjel ,

Lykke til med garnmengden, og strikking i det hele tatt.
    En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Hva er det jeg har startet som skal flyttes over? Jeg startet forrige håndarbeidsskravla-tråd, men ikke noe relatert til denne?

Uansett, jeg ble ferdig med lua det er bilde av i går. Men den ble så fryktelig stor, så nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre.
      <3 Alle av oss treng non gang nokka og hold sæ fast i. Om det er rett eller galt eller feil, har ikkje nokka å si.
      - "Gud hjælp mæ hjæm", Øyvind Elgenes

Comment

Sikkert bare en misforståelse Sammy
        Så nydelig lue, men synd den ble for stor. Tør ikke spørre om du kjenner noen som er kjukk i hue, for da tilbyr du vel lua til meg. hi hi Ikke at jeg hadde hatt noe imot lua altså.
        Fra spøk til alvor: tror du at du kunne sydd i tynn trådstrikk i vrangborden og strammet den inn og bruke den som baggy lue?
        Eller strikker du raskt nok til at du bare kan rekke opp og strikke en gang til?

Comment

Nydelig lue Sammy Kanskje løsningen er den strikken TanteMarit foreslo?

Nå finner jeg ikke igjen det jeg leste tidligere, så det er nok jeg som har blingset og misforstått. Sorry!

:sydame:: på Husqvarna Viking Huskystar, Janome MyLock 644D og Janome CoverPro 1000 :digger:

Comment

Det går greit vettu Kreativ sjel fort gjort å se litt feil.

I dag har jeg tatt bilde av teppetoppen og sendt til hun som skal ha det for godkjenning. Og fikk tommel opp tilbake, det var stas. Da er det bare å kose seg og få det ferdig
            Kutte til bakstykket og begynne å quilte. Fant et fint stoff som passer til lukkekanten også,

Måtte ta et bilde av hvordan det ser ut på ei enkeltseng også, da blir jo ikke kanten så veldig framtredende. Og så blir det jo litt tykkere når bakstykket er på

Comment

Det ble jo skikkelig flott TanteMarit

Jeg har begynt å strikke hullborden jeg skal ha som kant nede på genseren jeg skal strikke på maskinen. Vil ha hullmønster i stedet for vrangbord, og hullmønster på ermene

Comment

Takk Kreativ sjel , blir fint og få det ferdig.

Tenker det blir nydelig med hullbord istedenfor vrangbord på strikkegenseren. Blir spennende å se.

Comment

TanteMarit Det blir fint! Liker at katten ville være med på bildet ^^
                  Den lua forresten, vil du ha den? Jeg sendte deg ei melding.

Kreativ sjel Det blir nok en fin genser! Gleder meg til å se

Jeg strikker noen omganger på babyteppet no og da, er ca halvveis tror jeg. Ser ut til å bli bra På bildet er også begynnelsen av en Kjappstrikkadrakt som ei av jentene jeg bor med startet på. Vi koste oss med film og strikking i kveld
                  Attached Files
                  <3 Alle av oss treng non gang nokka og hold sæ fast i. Om det er rett eller galt eller feil, har ikkje nokka å si.
                  - "Gud hjælp mæ hjæm", Øyvind Elgenes

Comment

Så flott det blir Sammy Og kjekt at kollektiv venninnene dine også strikker

Det ble ikke noe annet enn strikking på meg i går kveld. Hadde tenkt å ta fram et mønster og gjøre endringene som skal til, men ble bare sittende i sofaen å strikke, se litt TV og lese litt innimellom

Comment

Nydelig sengeteppe, TanteMarit!
                      Flotte strikketøy, @Sammy!
                      Hullbord høres fint ut, Kreativ sjel.

Det har blitt en del strikking på meg også i det siste. Guttegenseren nærmer seg ferdig. Jeg har brukt masketall til str 8 år, men lengde str 10 år. Gutten er slank og høy. Jeg strikker med raglanfelling og nå minker det godt på masketallet.

I dag har jeg hatt energi! Jeg fant et gratis blusemønster på nett. Jeg måtte legge inn 4 mål på meg selv og så fikk jeg mønsteret tilsendt som pdf. Det blir en del klipp og lim på slike mønster. Det ser greit ut i størrelse og har akkurat den fasongen jeg har ønsket. Tenker jeg tar sjansen på å bruke det akkurat slik det er.

Jeg tok meg en tur opp på høgaloftet og der fant jeg et stoff, kjøpt for så lenge siden at jeg ikke husker hvor. Plutselig sa det klikk i hodet mitt og jeg visste st jeg måtte sy meg kjole av det stoffet. Nå er kjolen klar for å legges opp for hånd. Jeg kjøpte meg kjole i Danmark, men tror jeg heller vil bruke den heimesydde kjolen i de kommende selskapene.

Jeg fant et annet stoff også som fikk komme ned i varmen på syrommet. Må tenke ut noe lurt å sy av det stoffet også. Det er ganske rart egentlig. Disse stoffene har jeg kikket på mange ganger, men plutselig var det noe som gjorde at de fristet meg til sying!

Comment

Da går vi inn i uke 8.
                        Spennende med skjorten Sydamo Skal si du er kjapp fra tanke til handling, angående kjolestoffet som allerede er blitt kjole. Veldig artig, gleder meg til å se.
                        Det er rart med disse stoffene, noen ganger orker man nesten ikke å se dem, enda vi har jo engang kjøpt dem til en bestemt ting gjerne. Og så plutselig løsner en ide.

Jeg har selv en jakkeide på gang nå, spent på om jeg får satt det ut i livet. Har nemlig veldig lyst på denne jakka jeg ser for meg. Saken er jo om jeg får til at den blir sånn også i virkeligheten. he he.

Comment

Working...
                        X