Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Symaskin til jul

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Symaskin til jul

Hei!

Jeg ønsker meg en symaskin til jul, og trenger nå hjelp av dere. Jeg ønsker meg både en symaskin og en overlock maskin, men er åpen for en kombimaskin av dette. Jeg har til nå sett på Husqvarna Sapphire 930, forskjellige Brother overlock, Husqvarna s25, Pfaff overlock/coverstich og ønsker erfaringer. Er det en fordel å velge mekanisk foran elektrisk, med tanke på varighet og holdbarhet på touch screen? Ønsker en maskin jeg kan ha i flere år uten å føle at jeg mangler noe eller at den streiker. Ellers ønsker jeg en symaskin hvor det er en lang friarm, og gjerne mulighet for å montere på sybord. Jeg kommer i hovedsak til å bruke maskinen til å sy klær og interiør, men ellers alt annet som kommer til å falle meg inn.

Husqvarna Sapphire serien er en ypperlig maskin. Jeg har en selv som er 10 år i år, og den trenger sin første service. Den har fått et lite hakk og fanger opp litt ekstra undertråd slik at det blir litt nest når jeg syr, da må den ha service og innstilling. Er du ellers flink til å holde maskinen noenlunde ren for støv og lo i spoleområdet, bytter nål jevnlig så kan en slik maskin leve i mange år.

Jeg har også noen eldre mekaniske maskiner, men jeg elsker min Sapphire. Så den anbefaler jeg glatt.
    De maskinene som er mekaniske i dag er jo mye mindre og de har ikke samme sømutvalg. Kvaliteten på en elektronisk maskin er like god, da elektronikken er blitt så mye bedre enn den var før. Men klart, det er jo mer som kan gå i stykker, men det er ikke de samme feilene som oppstod tidligere. Jeg tror både Brotherlocken og Husqvarna overlock er bra maskiner også, Angående overlock er det jo Babylock som er kongen, den er dyr, men den er nok den mest driftsikre. Men om du ikke vil ut med så mye penger så er Brotheren helt fin. Lykke til
    Håper du vil delta i syforumet etterhvert også. Her er masse forskjellig, tips og triks og inspirasjon, og vi trenger absolutt flere aktive medlemmer
    En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Hvordan er Sapphire serien i forhold til S25? Er veldig fristendes å kjøpe Sapphire, hvordan er denne med tanke på brukervennlighet? Valget har falt på en elektronisk maskin, da eg ser at det er mye mer jeg kan gjøre med maskinen. Babylock får komme med tiden tenker jeg, men må ha en overlock i mellomtiden. Tusen takk for gode svar!

Comment

Sapphire er en vanlig symaskin, så det går ikke å sammenligne den med en overlock.

Alle Husqvarna-maskinene er veldig brukervennlige, også overlocken. s25 er vel den største av dem og den er dyr, ti tusen.
        Jeg tror det er lurt av deg og kontakte en butikk og få råd der, har du mulighet til å kjøpe i butikk er det veldig greit, da får du fint tilbud for å lære maskinen, du får prøvesydd, og skulle noe gå galt så leverer du maskinen inn i butikk og det er de som har ansvaret videre, enten de kan reparere på stedet, eller må sende maskinen.

Det finnes også gode tilbud på såkalt sy-roms tilbud, begge maskinene samtidig med da litt avslag. Ikke alle har det, men det er alltid lov å spørre
        En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Tusen takk for gode svar

Jeg har bestemt meg for å sette av en dag til å gå innom butikker for å undersøke maskinene litt mer. HUsqvarna Sapphire er veldig fristende

Comment

https://www.symaskiner.no/symaskiner...-huskylock-s15

Er det noen som har erfaring med Huskylock s15? Er dette et bra tilbud?

Comment

Jeg har Huskylock s15, den funker bra for meg og mitt bruk. Jeg gikk for en sånn kombi pakke for noen år tilbake, og synes jeg gjorde et bra kjøp. Lykke til !

Comment

Working...
              X