Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

pfaff 332

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• pfaff 332

Hei
    vi har funnet min farmors gammle pfaff 332 symaskin. Den har stått oppbevart i kofferten sin i iallefall 20 år nå, og vi våger ikkje å teste selv om den virker ( ledningen ser ikke helt bra ut)
    Så da lurer jeg på om noen kan svare meg på dette.
    Hvor kan vi evt levere den inn?
    Er det marked for å få solgt den? I såfall hva er en rimelig pris?

Hilsen Anita

Ta kontakt med din nærmeste sybutikk, de vil kunne hjelpe deg og råde deg videre. En symaskin har jo ikke veldig godt av å stå oppbevart såpass lenge uten å være brukt, så ville nok koste på en service på den, få den smurt opp igjen og slikt, eller si fra til en eventuell kjøper. Ny ledning kan koste ganske mye om det er nødvendig, det kommer jo litt an på hva som er feil på den da.
    Pris kan jeg nok ikke si noe om uten å vite hvordan maskinen er i "form"

Det beste er jo om du finner en forhandler som selger pfaff-maskiner, eller iallefall har kontakt med en reparatør som har greie på pfaff. Lykke til.

ps du kan jo og søke på finn.no, der er mange som selger brukte maskiner, der kan du jo og komme over folk som er gode på reparasjoner. Om du bor på østlandet er det flere muligheter.
    En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Det er er lenge siden du postet innlegget, men det er et marked for brukte maskiner. Det er ikke store pengeverdien i dem med tanke på hva denne modellen kostet ny. Jeg tror det var en av toppmodellene på 50 tallet. Maskinen er mest verdiful for personen som liker den og har tenkt å bruke den. Man må nå ut til rette personen, det er ikke så mange som bryr seg om eldre symaskiner. Er man villig til å ta seg tid til å rense og smøre den er det ofte alt som skal til. Det kan være ganske mye arbeid å løse opp i størknet olje og støv, det er ikke vanskelig men krever utholdenhet. Av og til må ledninger skiftes, pvc fra 50 tallet kan være i god stand alt etter hvordan den har vært lagret. 332 modellen har ekstra krafig motor og var en gang ettertraktet. Den har flere stingmønstre å velge mellom og er lett å bruke. Det er verd å bruke tid og penger på den. En av de siste modellene med bare metallgir.

For pris; det varierer veldig. En komplett maskin som har vært til service opp gjennom årene, er smurt og ren, med nylaget prøvelapp av rettsøm og sikksakk og har alt ekstrautstyret går glatt for kr. 1500. Det må være noe spesielt om den går for stort mer enn det. Er det noe i veien, eller selger ikke kan teste får man sjelden stort mer enn kr. 200-300. Det er den som kjøper maskinen og fikser den opp som får mest igjen for investeringen. En vanlig pris for en bruktmaskin ligger på kr 500, da er det en maskin som ikke har vært brukt på en stund, trenger rens. Eldre maskiner og industrielle trenger olje. Nyere maskiner trenger rens, av og til olje også, men det er ment å gjøres av profesjonelle på et verksted.
      Sist endret av arrow1; 17-06-17, 02:24.

Comment

Working...
      X