Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Bernina activa 130

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Bernina activa 130

Jeg er totalt nybegynner, og kikker derfor på bruktmaskiner i håp om å få en grei maskin til en litt rimeligere penge.
    Idag var jeg i en butikk og kikket på bernina activa 130. Er det noen som har erfaring med denne maskinen? Og er den verdt 3000? Jeg vil ikke ha en fancy maskin, men jeg vil gjerne sy barneklær og kostymer, så den må helst takle både elastiske og tykke stoffer.
    Selger pushet først hardt på en elna sew zebra til 2600, men disse selges på nett til 2000, så jeg ble litt skeptisk.

Jeg lurer også på om noen har tips til hva jeg skal se etter i en brukt maskin. Hva slags utstyr burde følge med? Hva er fallgruvene?

Kommer veldig an på hvor gammel maskinen er, er den vedlikeholdt, har den fått service, om maskinen selges til over det halve av nypris, bør det følge med en 3 mnd. brukt-garanti. (etter min mening iallefall) en maskin som har vært gjennom full service har gjerne en service-garanti, så om det er privat-kjøp ville jeg forlangt å se service-papirer.

Ellers er Bernina et bra merke, jeg kjenner det ikke personlig selv, men det har bra omdømme, Pfaff, brother, Bernina og Husqvarna er de merkene jeg gjerne anbefaler. Selv er jeg Husqvarna-tilhenger. Her synes jeg det er kvalitet i hver maskin. (ikke de aller billigste, dette gjelder alle maskiner, da er det gjerne brukt gjennomgående dårligere produkter i produksjonen, derfor er de også veldig rimelige)

Finn.no kan være et bra sted å lete etter maskin, eller spør i symaskinbutikker om de har bra brukte maskiner for salg. Da er du mer sikker på et bra kjøp med både service og bruktmaskingaranti.