Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Bernina activa 130

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Bernina activa 130

Jeg er totalt nybegynner, og kikker derfor på bruktmaskiner i håp om å få en grei maskin til en litt rimeligere penge.
    Idag var jeg i en butikk og kikket på bernina activa 130. Er det noen som har erfaring med denne maskinen? Og er den verdt 3000? Jeg vil ikke ha en fancy maskin, men jeg vil gjerne sy barneklær og kostymer, så den må helst takle både elastiske og tykke stoffer.
    Selger pushet først hardt på en elna sew zebra til 2600, men disse selges på nett til 2000, så jeg ble litt skeptisk.

Jeg lurer også på om noen har tips til hva jeg skal se etter i en brukt maskin. Hva slags utstyr burde følge med? Hva er fallgruvene?

Kommer veldig an på hvor gammel maskinen er, er den vedlikeholdt, har den fått service, om maskinen selges til over det halve av nypris, bør det følge med en 3 mnd. brukt-garanti. (etter min mening iallefall) en maskin som har vært gjennom full service har gjerne en service-garanti, så om det er privat-kjøp ville jeg forlangt å se service-papirer.

Ellers er Bernina et bra merke, jeg kjenner det ikke personlig selv, men det har bra omdømme, Pfaff, brother, Bernina og Husqvarna er de merkene jeg gjerne anbefaler. Selv er jeg Husqvarna-tilhenger. Her synes jeg det er kvalitet i hver maskin. (ikke de aller billigste, dette gjelder alle maskiner, da er det gjerne brukt gjennomgående dårligere produkter i produksjonen, derfor er de også veldig rimelige)

Finn.no kan være et bra sted å lete etter maskin, eller spør i symaskinbutikker om de har bra brukte maskiner for salg. Da er du mer sikker på et bra kjøp med både service og bruktmaskingaranti.

Det bør følge med de fleste av syføttene, de er dyre å kjøpe opp igjen, spoler er ikke så dyrt, og så er det et stort pluss hvis manualen følger med, det forteller ofte at eier mest sannsynlig har tatt vare på maskinen. Best hvis maskinen har blitt brukt med jevne mellomrom, da holdes mekanikk ved like
    En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Takk for utfyllende svar!

Etter mye grubling endte jeg opp med å kjøpe en ny Singer quantum stylist 9980 istedet. Det var mer enn jeg planla å bruke, men samtidig synes jeg at jeg har fått veldig mye maskin for bare et par tusenlapper mer enn en brukt maskin koster.

Comment

Opprinnelig skrevet av Marie C Vis innlegg
        Takk for utfyllende svar!

Etter mye grubling endte jeg opp med å kjøpe en ny Singer quantum stylist 9980 istedet. Det var mer enn jeg planla å bruke, men samtidig synes jeg at jeg har fått veldig mye maskin for bare et par tusenlapper mer enn en brukt maskin koster.
        Så bra, ja det er ikke noen dårlig maskin. Den er ikke like sterk som en Husqvarna, men ellers har den stort sett de samme funksjonene som en Husqvarna Sapphire. (Jeg har nemlig begge to, så har bra sammenligningsgrunnlag. Jeg har sydd ganske mye på min stylist også, jeg bruker den som gjestemaskin om jeg har besøkende som skal være her å sy, eller når jeg selv har Husqvarnaen på service. Det er ikke så ofte da, så prøver å bruke den litt innimellom så den får svivd seg litt.

Gratulerer med ny maskin og håper du blir superfornøyd. Moro om du har lyst til å vise bilder her også av og til av det du syr.

Vi har også en uhøytidelig gjenbrukskonkurranse på gang i sommer, Gjenbruk/redesign. Du finner tråden under kategori "Worklog" om du har lyst til å være med.
        En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Working...
        X