Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Overlock eller bedre vanlig symaskin?

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Overlock eller bedre vanlig symaskin?

Hei! Jeg har en Janome 2030DC og vil oppgradere til både en sprekere vanlig symaskin og en overlock. Men må kjøpe en om gangen, det er jo ikke gratis. Jeg har forelsket meg helt i Janome Skyline S5, men vil gjerne få noen innspill på om jeg bør gå for en overlock eller ny vanlig symaskin. Det kan gå både et og to år før jeg prioriterer en så dyr ting igjen så må være sikker på valget jeg tar... Småbarnslivet

Jeg syr mest barneklær, men også til interiør, bukser til mannen og klær til meg selv så da vet dere bruksområdet.

Setter stor pris på innspill!
    Sist endret av kikka; 08-10-17, 10:27.

Kjøp en god symaskin først. En overlock er bare en kantsømsmaskin. En symaskin gjør så mye mer. Jeg har har oppdaget at overlocksømmen som er på symaskinen er veldig god. Har mye bedre sy-kontroll enn med overlocken. Det er også mange gode brukte maskiner å få kjøpt. Gå for de kjente gode merkene

Comment

Takk for svar

Comment

Litt enig med liveling her, bortsett fra at jeg bruker nok min overlock til mer enn kantsøm, Men om du med kantsøm mener at den f eks ikke kan sy midt innpå et stoff, så er jo det sant. Men en god overlock kan jo også sy sammen og man kan sy hele plagg kun med den, men jeg liker veldig godt å gjøre detaljer og avslutning med vanlig symaskin. Om jeg måtte velge bort en maskin og bare ha en, så ville jeg ha en god symaskin, fremfor overlock. Jeg har sydd i mange år kun ved hjelp av vanlig symaskin. Både i systue og for meg selv.
        Men lurt å følge litt med om noen selger brukte maskiner, kanskje noen som ikke kommer til å fortsette å sy. Da kan man være heldig
        En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Det var jo et godt tips! Kanskje ta en runde på finn.no å se da!

Comment

Working...
          X