Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Huskylock s21/s25 eller Bernina 330?

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Huskylock s21/s25 eller Bernina 330?

Hei!

Jeg er på jakt etter symaskin og har endt på at jeg enten vil kjøpe Huskylock s21 eller s25 eller Bernina 330. Er det noen som har positiv/negativ erfaring med disse? Eventuelt ville vurdert noen andre typer? Takk for alle innspill

Dette er jo to vidt forskjellige maskiner. Berninaen er jo en symaskin som gjør alt hva en symaskin skal gjøre. Huskylocken er en overlockmaskin som er veldig bra, men du kan ikke ha kun den, den er fin for å sy sammen stretch-stoffer, den kaster over sårkanter og lager pene avslutninger inni plagget, Det er en tilleggsmaskin, men til detaljer og slikt må du ha en vanlig symaskin, så her er valget enkelt, gå for Bernina symaskin
    En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Har allerede en Pfeffa maskin, til å sy detaljer. Var innom en sybutikk å så litt på pfeffa 4.0 overlock.

Comment

Ja, det er jo litt hva man liker og litt hva man ønsker. Vanskelig å anbefale en symaskin framfor en annen iallefall da disse du viser her er til frskjellig bruk. Men begge er nok bra maskiner, tror nok du vil bli fornøyd uansett hvilken av dem du velger, såsant du da vet hva de brukes til og slikt

Husk også at om du kjøper i butikk så finnes der ofte mulighet til å få et lite "bli kjent med din maskin" kurs. Et kurs hvor dere kanskje syr ei toalettmappe, da vil du lære mye om maskinen, både sammensying, toppsying, lommesying og glidelås, og det krever jo og litt forskjellig bruk av syføtter, så lærer man å bli fortrolig med selve maskinen. Ikke alle som har overlock-kurs enda, men de skal ha tiden i butikken til å vise deg. Bor du i Stavangerområdet finnes der nå overlock-kurs i voksenopplæringen, ei av damene her inne som er kursholder da. Dette finnes nok andre steder i landet også, Kurs er alltid gøy, det er lærerikt, og man kan bli kjent med andre med samme interesse. Gøy å samsy av og til

Comment

Opprinnelig skrevet av Benedikte Vis innlegg
          Har allerede en Pfeffa maskin, til å sy detaljer. Var innom en sybutikk å så litt på pfeffa 4.0 overlock.
          Men en Pfaff 4.0 er jo en coverlock igjen, den kan ikke sy annet enn toppsømmer, den kan du ikke sy sammen et plagg med, men den kan brukes til å legge opp med, men veldig mange som har coverlock-maskiner krangler mer en syr med maskinen.. det er absolutt ikke en nødvendighet med mindre du syr masse for salg, og syr meter på meter med kantebånd på jerseyplagg.

Comment

Working...
          X