Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Skal kjøpe symaskin i julegave - kan ingenting

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Skal kjøpe symaskin i julegave - kan ingenting

Hei,

Samboeren min ønsker seg symaskin fra moren sin til jul, men jeg vet at hun allerede har kjøpt gave og ikke kommer til å kjøpe symaskin. Jeg tenker derfor at jeg kan stjele den gaveidéen, men jeg har absolutt ingen forutsetning til å velge maskin. Jeg har sett litt på Singer Quantum Stylist 9960 og har sett at den omtales positivt på forumet, men er usikker på hvorvidt det er nødvendig å kjøpe såpass dyrt. Hva er egentlig forskjellen på denne og en maskin til 2-3000 kr?

Takker for svar

Det er nok et lite hav av forskjeller.

Jeg kan bruke bil-metaforen. Hvis du ønsker deg en bra bil, en som er god på veien og med godt klimaanlegg som sørger for god temperatur både på kalde og varme dager. gode dekk, sikker i kjøreegenskapene osv...
    Og du får en dårlig framstilt Lada, eller en gammel fiat som du nesten ikke får på deg.. vel.

Den største forskjellen er kvalitet. Nå er ikke Singer Qvantum maskinen den beste kvaliteten, men det er absolutt en brukbar maskin.

Av gode maskiner i dag, tror jeg jeg ville gått for en Husqvarna -de gode er dyre, men vet du, her fant jeg nettopp en ny "gammel godbit" akkurat nå.
    Denne maskinen har vært i Husqvarnas staller i uminnelige tider nesten, En maken har jeg sydd på i uendelig mange timer.
    Så om du vil ha en rimelig maskin som også er bra, så ville jeg gjort et forsøk på denne. Den er mekanisk, så den er ikke superfancy. Det er også en maskin som hun vil kunne få god innbyttepris på også om hun ønsker seg en annen. Den er også lett å selge.
    https://www.symaskiner.no/symaskiner...s-trykkfotsett

Kan også anbefale denne, godisen med denne er at den har innebygget overtransportør, så om hun skal sy lappeteknikk og quilte, så er denne super også
    Det er en rimelig men bra elektronisk styrt maskin. Den er lett av vekt, så super om man skal ha maskinen med på kurs eller slikt.
    Ikke like fin om man skal sy store litt tunge ting, da blir maskinen for lett.
    https://www.symaskiner.no/symaskiner...in-passport-20

Men for all del, Singer qvantum stylist maskinen er absolutt også et bra valg. Om ikke jeg tar feil så følger det med en ekstern overtransportør på den? litt usikker. Jeg har faktisk den maskinen, og jeg har brukt den endel. Jeg har også en dyr Husqvarna Sapphire maskin, og Singeren har omtrent de samme funksjoner som denne, men i den sammenligningen faller Singeren veldig gjennom, og det er mest fordi Husqvarnaen er en stødig og tung og kvalitetsmessig veldig bra maskin,
    Om hun er opptatt av mange finesser og slikt, så vil hun bli glad for Singeren.

som du skjønner så er symaskinjungelen like forvirrende som biljungelen kan være.
    Ps. en symaskin er som en bil forøvrig også, den trenger å kjøres å ikke stå og tørke inn. Jevn temperatur er smart Lykke til med valget, håper det var til litt hjelp.

og så må du tipse henne om Sykroken også. Her kan hun få masser av råd og tips og ideer.
    Sist endret av TanteMarit; 20-11-17, 00:35.
    En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Hei og takk for hjelpen

Du linket til et par maskiner på symaskiner.no. Jeg har sett litt videre på siden og funnet denne: https://www.symaskiner.no/symaskiner...n-no-40-rabatt

Jeg mener at hun har drevet en del med quilting før på en helt vanlig maskin. Er dette en form for spesialmaskin rettet mot dette? Er den i tillegg god til "vanlig" sying? Noen synspunkter på den?

Comment

Jeg ser også at symaskiner.no selger demo-maskiner til ca 15% lavere pris. Noen synspunkter på å kjøpe en av disse?

Comment

Alle maskiner egner seg jo for quilting, så det er litt merkelig vinkling på et vis, denne maskinen du linker til er nok ikke bedre beregnet for quilting enn andre. Det er en helt vanlig symaskin. Men det som er spesielt med denne er det store bordet som er veldig kjekt når man quilter. Men disse får man jo og kjøpt til så godt som alle typer maskiner også. Det står spesifikt 17 quiltesømmer.. De sømmene vil du nok også finne på de fleste symaskiner. Man bruker faktisk aller mest rettsøm og overtransportør.

Det er sikkert en grei maskin, men jeg tror ikke den er bedre enn de andre.

Når du er oppe i den prisen, så vil jeg nok heller anbefale denne, som er inkludert innebygget overtransportør, Pfaff er eneste merket som har dette
          https://www.symaskiner.no/symaskiner...in-passport-30

Her får du mye symaskin.
          Eller titt på Husqvarna sine også i den prisklassen er de bra

Comment

Ellers er et veldig godt råd å gi et gavekort. Da vil hun selv kunne avgjøre hvilken som er best for henne. Det er kanskje lite sannsynlig med søm på 1. eller 2. juledag , så

Comment

Opprinnelig skrevet av Tomas123 Vis innlegg
              Jeg ser også at symaskiner.no selger demo-maskiner til ca 15% lavere pris. Noen synspunkter på å kjøpe en av disse?
              Det kan du med lett hjerte benytte deg av. Det vil jo oftest være at maskinen utgår fra sortimentet, men det betyr ikke at maskinen er dårligere. En maskin brukt til demo selges med full garanti og den er også ordentlig gjennomgått med rengjøring og service før salg. Det kan forekomme bruksmerker, men det er heller skjeldent. Så er det i utgangspunktet en bra maskin, så er demo-maskin egentlig et kjempekupp. Det går også an og forsøke å prute på prisen, men selgerne har ikke så mye og gå på når det gjelder maskiner så vet ikke hvordan det fungerer nå, men er jo lov å prøve

Comment

Takk for hjelpen! Jeg kjøpte en Singer 9960 på black friday tilbud til 4500

Comment

Working...
                X