Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Overlock til madammen

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Overlock til madammen

Hei!

Madammen ønsker seg en overlock maskin til jul. Hun nevnte dette i en bistetning for flere måneder siden, og jeg tenkte ikke stort på det der og da. Hun hadde et ønske om en spesiell modell - som jeg selvfølglig ikke husker betegnelsen på, men jeg vet den var produsert av Juki, med begrunnelsen av at det var noe ala en overlock-nybegynner-maskin.

Hun syr ikke mye, men det blir stadig mer. Jeg kan godt kjøpe en maskin hun kan "vokse inn i". Jeg er litt skeptisk til å kjøpe en nybegynner-maskin som må byttes etter et år, men jeg har absolutt ingen forutsetninger til å mene noe som helst om det. Er det enklere å starte med en mindre avansert modell? Må det være Juki?

Hvilken maskin er det mest sannsynlig at hun refererte til?

Jeg tror hun refererte til Juki-Mo50e som mange skryter av som en grei maskin. Jeg har den selv, kjøpte den på Black Friday i fjor og sparte en del på det Det er vanskelig å vite om hun har glede av noe å vokse inn i eller om hun heller ønsker å utvide samlingen med en coverlock etter hvert.

Comment

Jeg har ikke erfaring med disse, men har hørt mange bra ord om denne. Juki eller Brother som også har rimelige og bra overlock-maskiner.

Lykke til i massevis med kjøp, og god førjulstid
      En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Siden jeg har en Janome 666D, har jeg ikke så mye greie på andre maskiner. Men jeg tror uansett at det er greit å kjøpe en maskin av grei kvalitet - da holder den lenger
        Det er veldig lett å sy på en overlock, så når en bare får tips om de ulike syteknikkene, går det bra. De fleste som selger sånne maskiner tilbyr opplæringskurs, og det er det greit å få med seg.
        Det er en fordel at hun kan sy på vanlig symaskin også, siden en overlock er en tilleggsmaskin

Lykke til
        Livet er herlig :lykke:

:sydame:: på Husqvarna Viking Huskystar, Janome MyLock 644D og Janome CoverPro 1000 :digger:

Og strikker :strikke: og hekler innimellom.

Comment

hmm... Noe som heter coverlock altså? Nå ble jeg usikker på om det var det hun pratet om. Men det var noe kjent med mo50.

For øvrig bra tips med black Friday, falt meg ikke inn at også symaskiner kanskje kommer på tilbud da.

Comment

Det er nok en overlock hun mener, for en coverpro er en maskin som har veldig få sømmer, og som en bruker til å kante og å legge opp med.Det er en maskin som bør komme på et senere tidspunkt
            Livet er herlig :lykke:

:sydame:: på Husqvarna Viking Huskystar, Janome MyLock 644D og Janome CoverPro 1000 :digger:

Og strikker :strikke: og hekler innimellom.

Comment

Kan f¨en kombiner overlock og coverlock, men det koster mye penger. En Janome overlock er også en grei maskin
              Min hjemmeside

Syr, leser,jobber og koser meg veldig med familien min

Comment

Har du et eksempel Evang?

Comment

tagger Evang for deg her

Kan gi et par eksempler på kombimaskiner jeg.

Husqvarna har kombinert Overlock - coverlock
                  Babylock har kombimaskin.

Det betyr at maskinen kan bygges om for å sy en coversøm, som brukes for å legge opp t-skjorter og slikt. En coverlock-maskin kan ikke brukes for å sy sammen to stoff.

Selv har jeg en god symaskin og bruker tvillingnål for å gjøre slike oppgaver
                  En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Takk for alle råd og hjelp! Fikk handlet en juki på black Friday som allerede har dukket opp i posten. Satser på at den faller i smak.

Comment

Så bra du fikk utnyttet et tilbud og kjøpt noe hun sannsynligvis blir veldig glad for
                      <3 Alle av oss treng non gang nokka og hold sæ fast i. Om det er rett eller galt eller feil, har ikkje nokka å si.
                      - "Gud hjælp mæ hjæm", Øyvind Elgenes

Comment

Working...
                      X