Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Pfaff Ambition 1.0 eller 2.0 Eller annet tips?

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Pfaff Ambition 1.0 eller 2.0 Eller annet tips?

Jeg ønsker meg symaskin til jul og har kikket og lest mye rundtom og etterhvert landet på enten Pfaff Ambition 1.0 eller 2.0. Jeg er helt nybegynner, sydd litt tidligere på en gammel Elna da. Men det er mange år siden. Jeg ønsker en maskin jeg kan ha i alle år og som jeg ikke føler jeg må bytte ut om et par år fordi den ikke kan gjøre det eller det. Ønsker å sy diverse klær, gardiner, puter, småting, sy sammen strikketøy osv, quilte litt, ønsker mange sømmer å velge mellom og så må den være computerstyrt.

Tar gjerne i mot andre råd også. Har sett på en Janomemaskin og en Brothermaskin og. Og forsåvidt en Singermaskin som jeg ble frarådet å kjøpe da det skulle være maskiner med dårlig kvalitet og sømmer.

max 7-8000 kr

hjertelig takk

Jeg tror jeg trygt kan anbefale deg Pfaff Ambition, egentlig både 1 og 2, men har du mulighet så tror jeg 2,0 er best. Den har enkelte funksjoner som ikke er på 1,0 som kan være kjekt å ha, kommer kun på varsling når undertrådspolen er tom for tråd. da slipper du å sy lange eller vanskelige sømmer og så viser det seg at det ikke er undertråd..

Men begge disse er bra maskiner

Eventuelt en Husqvarna Opal. Absolutt en bra maskin også, jeg har selv Husqvarna Sapphire og er superfornøyd, den er samme som Opalen, men noe større. Kvalitets-messig tror jeg de står ganske likt.

Fordel med Pfaff er at den har denne innebyggede overtransportøren, men man får ellers kjøpt eksterne overtransportører til de fleste andre maskiner også, men den på Pfaffen er jo utrolig lettvint. Selv om jeg har "verdens beste Husqvarna" så ønsker jeg meg en Pfaff også, nettopp på grunn av overtransportøren. IDT som det kalles

Lykke til med å finne en god maskin til deg
    En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Tusen takk for innspill
      Sist endret av Aphrodithe; 23-11-17, 19:54.

Comment

Jeg prøver å skrive et lengre innlegg. Men den kutter teksten når jeg sender...

jeg skal lese mer om Husqvarna maskinene du har skrevet om der

Comment

Bare et lite tips, det kan hende at du kommer borti merking av tekst idet du sender, da vil den teksten som da blir merket forsvinne. Håper ikke dette er vedvarende.

Og velkommen inn igjen som medlem, moro å se hva slags maskin du ender opp med
          Selv skal jeg følge med i morra og se om noen av Pfaffene blir veldig billig, i såfall kan det hende jeg slår til. Kommer ikke til å kvitte meg med Husqvarna, den er og forblir hovedmaskinen min, men kjekt med en mindre og lettere maskin for de gangene jeg skal ha maskinen med noe sted.

Comment

Ja jeg skal passe på at jeg ikke får merket tekst. Kanskje det var det som skjedde ja

Jaaa det var lurt. Er jo black friday! Skal følge med selv veldig kjekt Om de hadde kommet på salg!

tusen takk!! Blir moro å være med her og blir moro å begynne å sy igjen. Gleder meg veldig til det.

Comment

Så bra.

Comment

Working...
              X