Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Overlock - den første tiden som ny eier

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Overlock - den første tiden som ny eier

Hei sveis, er ny her på forumet Vurderer kjøp av overlock, men er livredd for å kjøpe en maskin jeg ikke klarer å sette opp og bruke. Fant dere greit ut av det når dere kjøpte deres første overlock? Jeg ser at noen tilbyr support/opplæring sammen med kjøpet, det kan jo være greit. Er det noen merker eller modeller som er enklere å ta i bruk enn andre? Tenker å bruke 3-4000 kr. Har kun vanlig symaskin fra før, en billig Singer modell som er min første symaskin, har kun sydd halvannet år ca., derav litt angst for brukerfeil :-P

Hvis du bor sentralt til er det en fordel å benytte seg av opplæring, eller å prøve den i butikken. Jeg synes det gikk greit, men det er selvfølgelig mye brukerfeil. Tråden må tres pinlig nøyaktig for at den skal sy riktig.

Comment

Velkommen hit i forumet

Jeg er enig med Liveling, det aller beste er om du kan handle såpass nært at du kan benytte opplæring i tillegg, eller iallefall ha mulighet til å få fysisk hjelp og veiledning i en butikk av folk som er flinke.

Men om det nå er stille her inne for tida, så håper vi det hjelper litt etterhvert, for her er veldig mye kompetanse og mye du kan lære av diverse medlemmer her inne.
      Men det aller beste er å ha noen fysisk, og da spesielt når du ikke har sydd i mange år på forskjellige maskiner heller.

Det følger jo alltid med bruksanvisning, sikker også trådplansje som viser hvordan den skal tres, og dette kan lett være ting du kan få bruk for seinere også, så pass alltid på bruksanvisningen til maskinen. Også god å ha om du tenker å selge igjen seinere.

Lykke til, håper du finner en bra maskin.

Har hørt endel godord om Juki maskiner forresten, at de er gode og enkle i bruk. Ellers er det veldig mange som har Janome overlock, den kan jo sånn sett være lettest og få hjelp med siden så mange har den.

Håper du vil fortsette som medlem her også når du har fått maskin og begynner å sy.
      En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Det er veldig nyttig å få skikkelig opplæring. Da jeg kjøpte min første overlock var jeg på dagskurs med lærer fra leverandøren, det var veldig nyttig. Vi lærte selvfølgelig å tre maskinen riktig, og vi lærte også masse om de forskjellige sømmene og lure tips. Lykke til.
        Ricky
        -------------------------------
        Syr på Bernina Aurora 440 QE, Bernina Activa 230 PE, Bernina 1300DC over/cover og Husqvarna Sapphire 870 - og nå også en gammel Bernina 1130, samt en Bernina Record 730 fra 1968 på hytta.

Comment

Jeg har en Janome 644D og er veldig fornøyd med den. Den gang jeg kjøpte den, fulgte det med en cd som jeg brukte veldig mye til og begynne med, og det var virkelig gull verdt
          Livet er herlig :lykke:

:sydame:: på Husqvarna Viking Huskystar, Janome MyLock 644D og Janome CoverPro 1000 :digger:

Og strikker :strikke: og hekler innimellom.

Comment

Working...
          X