Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Syr Husqvarna opal 650 pene sømmer?

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Vis
Clear All
nye innlegg

• Syr Husqvarna opal 650 pene sømmer?

Hei!

Lenge siden jeg var innom sist, ramlet dessverre av da sykroken ikke lenger virket med tapatalk :-\

Nå holder jeg på å hjelpe svigermor med å se etter ny symaskin, hun har sydd på en elektronisk husqvarna-symaskin fra 80-tallet til nå, men nå syr den ikke pent lenger og er i følge den lokale symaskinreparatøren ikke lenger reparerbar heller.

Budsjettet er 4-6000, men vi vurderer allikevel husqvarna opal 650. Hun ønsker seg en maskin som kan brukes til å sy gardiner, puter, duker, trekk til sofaputer av møbelstoff, men som også også kan brukes til klær i stretchstoffer og bunadssøm.

Jeg tror denne maskinen kan oppfylle kravene, men det hun har som absolutt viktigst er at maskinen syr pene rettsømmer (hun har også brukt ordet perfekt), er det noen som har eller kjenner denne maskinen og kan si noe om hvor pent den syr?

Tips til eventuelle andre maskiner som oppfyller kravene er også velkomne :-)
    - Syr på Pfaff Ambition 1.5, Brother 4234D og babyen Babylock Coverstitch BLCS-2 -

http://avhege.blogspot.no/

Så flott at du fant inn igjen her da centauri
    Min erfaring er at Opal maskinen er helt ok, og at den syr pent og er en kvalitetsmaskin. Men hun bør selv prøvesy om hun har mulighet til det.

Eventuelt så har vel pfaff også noen bra maskiner i den klassen, men igjen, hun bør prøvesy og kjenne etter selv hvilken som føles rett Lykke til
    En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Opprinnelig skrevet av TanteMarit Vis innlegg
      Så flott at du fant inn igjen her da centauri
      Min erfaring er at Opal maskinen er helt ok, og at den syr pent og er en kvalitetsmaskin. Men hun bør selv prøvesy om hun har mulighet til det.

Eventuelt så har vel pfaff også noen bra maskiner i den klassen, men igjen, hun bør prøvesy og kjenne etter selv hvilken som føles rett Lykke til
      Takk for svar, TanteMarit! Det beste hadde såklart vært om hun fikk prøvd i butikk, men det er flere timers kjøring til nærmeste symaskinbutikk, så det blir litt vanskelig om hun ikke skal vente veldig lenge (til hun skal på tur). Kikket litt på pfaff også, men har inntrykk av at husqvarnaen er sterkere.

Sammenlignet med da jeg kjøpte symaskin for noen få år siden har jammen prisene gått i taket. Det er sikkert kronekursen som utgjør mye av det, men man får i hvert fall merkbart mindre for pengene nå.
      - Syr på Pfaff Ambition 1.5, Brother 4234D og babyen Babylock Coverstitch BLCS-2 -

Comment

Ja, ikke så lett når det er så store avstander. Angående priser, så synes jeg igrunnen symaskinprisene har lagt nokså i ro de siste 8 - 9 årene, men det har jo kommet til endel dyrere maskiner enn hva det fantes da.

Ettersom jeg ser så er det billigste stedet å handle på symaskiner.no, det kan skille endel, iallefall ofte det 10% avslaget man av og til får andre steder, Men det er jo netthandel da, så da må man vurdere om man skal handle der eller i fysisk butikk.

Kvalitetsmessig holder jeg og en knapp på Husqvarna-maskiner. Det er en grunn for at de holder seg høyt i pris.
        En MonO Modell. :hjerteballong:

Besøk gjerne bloggen min.. :studerer:

Comment

Her blir det nok netthandel, lettere å få hjelp fra noen som baserer seg på fjernhandel om det skulle være noe galt enn om man handler i butikk som er flere timers kjøring unna.

Maskinen min betalte jeg 5400 for for tre år siden, nå koster tilsvarende godt over 7000. Andre, som jeg da så for rundt 4000 ser jeg nå ligger for over 5000. Men jeg antar at den største forskjellen skyldes kronekursen. :-\

Comment

Working...
          X